csendepl
con celerita, con rulanteVirtuální průvodce po České republice.

Ze sedla Pindula přes Malý Javorník do Frenštátu [ Turistická trasa KČT ]

ZE SEDLA PINDULA PŘES MALÝ JAVORNÍK DO FRENŠTÁTU
9 km (12 km s Velkým Javorníkem), modrá (červená) značka

Výstupová i sestupová trasa na hřeben Veřovických vrchů, nenáročná, vhodná pro rodinné výlety, výhledy omezené.

Ze sedla Pindula okolo Zbojnické koliby loukou do vysokého lesa, mírně stoupáme až na vrstevnicovou cestu, obcházíme vrchol Kyčera zprava po široké lesní kamenité cestě a asi po 1 km odbočíme doleva a stoupáme příkře vzhůru po spádnici do plochého sedla mezi Kyčerou a Malým Javorníkem. Ze sedla pohodlně dojdeme až na rozcestí Malý Javorník, zleva se přidala zelená značka z Rožnova. Odtud můžeme podniknou příkrý výstup na vrchol Velkého Javorníka (1,5 km po červené značce), kde budeme za svou námahu odměněni dalekými výhledy na malebnou Podbeskydskou pahorkatinu, na Nový Jičín, Kopřivnici a Štramberk s nepřehlédnutelným napůl odtěženým vápencovým kopcem Kotouč, na město Frenštát přímo pod svahy Javorníka, za městem se zvedá Ondřejník, vpravo masív Radhoště, Tanečnice, Kněhyně, Smrku a Lysé hory. Na vrcholu Javorníka je turistická chata s občerstvením v téměř domáckém prostředí.

Ať jsme na vrchol vystoupili nebo ne, modrá značka pokračuje z rozcestí malý Javorník úbočím Velkého Javorníka po asfaltové cestě, asi po 1 km uhýbá na lesní cestu a prochází chatovou osadou, březovými háji a loukami, odtud výhledy na celou Frenštátskou brázdu. Podél potoka dojdeme k silnici vedoucí na Horečky, tu protneme a okolo vzrostlé lípy a loukou docházíme na okraj města Frenštátu, vlevo jsou skokanské můstky. Přes lávku přejdeme říčku Lubina, mezi zahrádkami a domky dojdeme okolo velké budovy SPŠE do centra města, přejdeme železniční trať a podjezdem radnice vejdeme na náměstí, zde je východiště značených cest do okolí Frenštátu.

Dopravní spojení:
Z Frýdku - Místku do Frenštátu vlakem, autobusem do sedla Pindula. Autem z Frýdku - Místku přes Frenštát do sedla Pindula. (Parkoviště v sedle).

Vlakem z Frenštátu přes Frýdlant nad Ostravicí do Frýdku - Místku. Ve Frenštátě parkoviště nedaleko náměstí.

Zpracovali manželé Horečtí

UMÍSTĚNÍ

DALŠÍ INFORMACE: http://www.KCT-MSK.cz
AKTUALIZACE: Kateřina Krestová (Městské kulturní středisko) org. 56, 24.06.2008 v 11:00 hodin